Vinçotte-nieuwsblog

Volg onze blog en blijf up-to-date!
okt15

We zien meer en meer elektrische voertuigen in het straatbeeld opduiken. Daarom zullen er in de meeste gevallen extra maatregelen genomen moeten worden in gebouwen. De huidige brandveiligheidsvoorschriften zijn namelijk gebaseerd op het stallen van traditionele voertuigen met verbrandingsmotor en de aanwezige preventiemaatregelen zijn dus niet voldoende voor de specifieke brandrisico’s van elektrische voertuigen.

Meer lezen
okt12

In dit kort filmpje hoort u meteen van onze collega's zelf wat de voordelen zijn van een opleiding bij Vinçotte zelf te volgen.

Meer lezen
okt08

Duurzaamheid staat voor veel bedrijven steeds hoger op de agenda. De druk vanuit de maatschappij en het beleid om te verduurzamen wordt opgevoerd en werknemers kiezen steeds meer voor werkgevers die kiezen voor duurzaamheid. Toekomstgerichte bedrijven gaan daarom vaak verder dan het puur wettelijke opgelegde en streven ernaar om intern bepaalde ecodoelstellingen en labels te halen. Vinçotte helpt daarbij.

Meer lezen
sep15

Stilaan zijn de meeste bedrijven aan een “Back To Work’” bezig. Het zal voor alle bedrijven in het post corona tijdperk, uitermate belangrijk zijn om ervoor te zorgen dat werknemers in alle vertrouwen terug naar het werk kunnen. Daarvoor kan men als organisatie rekenen op Vinçotte.

Het Vinçotte "SafeZone" Back To Work certificaat is een suite van oplossingen die aantonen welke maatregelen genomen zijn. Het is opgesplitst in verschillende klassen want niet alle classificaties zijn voor elk bedrijf van toepassing of haalbaar.

Meer lezen
jun28

Naar schatting 150 miljoen ton plastic drijft in de oceanen... tegen 2050 zal er zelfs meer plastic in de oceanen zitten dan vis als we er nu niet iets aan doen. Plastic hoort niet thuis in de oceanen en nog minder in de voedselketen. Plastic valt immers uiteen en komt in levende organismen terecht, het verstoort hun natuurlijke cycli en komt ook op onze borden terecht.

Van de miljarden tonnen plastic die op het land blijven, wordt slechts 7 tot 10% gerecycled. De rest komt terecht op gigantische stortplaatsen en verontreinigt de bodem, of wordt verbrand – waarbij gevaarlijke giftige stoffen in de lucht vrijkomen en bijdragen tot broeikasgasemissies.

Meer lezen
jun01

De klimaatverandering en de stijgende uitstoot van broeikasgassen is één van de grootste uitdagingen die onze maatschappij te wachten staat. Er zijn vele manieren waarop je als bedrijf je steentje kan bijdragen. Met deze whitepaper willen we dieper ingaan op één van deze manieren: hoe uw wagenpark CO2 Neutraal maken.

Meer lezen
feb15

Een controle van de vork van een vorkheftruck, ook bekend als vorklift of heftruck is in België niet verplicht. Nochtans is deze vork een kwetsbaar onderdeel en het tijdig ontdekken van scheurtjes of slijtage verhoogt niet alleen de veiligheid, het verlengt ook de levensduur van de vork.

Meer lezen
feb08

Georg Fischer Piping Systems (+GF+) is wereldwijd de toonaangevende leverancier van leidingsystemen in kunststof. Het bedrijf bepaalt internationaal de standaard voor de kwaliteit en prestaties van een betrouwbaar leidingsysteem in kunststof.

Als marktleider in de Benelux in Advanced NDT heeft Vinçotte de laatste jaren sterk geïnvesteerd in de ontwikkeling van nieuwe innovatieve services en toepassingen voor digitale niet-destructieve inspectietechnieken. We maken daarbij gebruik van de meest geavanceerde technologieën en dat maakt van Vinçotte een ideale GF-partner voor de inspectie van kunststoflassen.

Meer lezen
jan20

Explosies hebben vaak ernstige gevolgen. De kracht van hitte, vuur en druk resulteert dikwijls in materiële en menselijke schade. Jaarlijks zijn er helaas nog vele duizenden explosies in Europa. Lees onze ATEX whitepaper en leer hoe u dit kan vermijden.

Meer lezen
jan18

Met kantoren in 9 landen, 3300 medewerkers, 1700 vrachtwagens en meer dan 3400 opleggers, is Jost Group beslist een internationale referentie op logistiek gebied.

Doordat er veel internationaal verkeer via zijn vestigingen passeert, behoort het bedrijf tot een sector met een verhoogd COVID-19-risico. Daarom bestudeert de logistieke onderneming al sinds maart hoe ze het risico op besmettingen kan aanpakken en verminderen.

Meer lezen