17 februari Actualiteit , Media

Laatste aflevering van Kanaal Z bij Vinçotte! (3/3)

In deze aflevering van "Alle zaken op een rijtje" op bezoek bij Vinçotte legt Femke Elpers, Talent Acquisition Manager, uit wat het betekent om bij Vinçotte te werken en vertelt Marco Croon, CEO voluit over Vinçotte 3.0 waarbij Vinçotte dichter bij de klant komt en voluit gaat voor digitalisering.

U kan het interview met beide bekijken in Aflevering 3. Vanaf minuut 4:45

Veel kijkplezier!

Indien u de vorige aflevering gemist heeft, kan u alle informatie over Aflevering 1 en Aflevering 2 hier vinden.

Leest u het liever? Dat kan ook:

Alle zaken op een rijtje: in de vorige afleveringen zag u hoe Vinçotte zich in 2017 heeft aangepast aan de veranderend markt. In deze uitzending zijn we op bezoek in het hoofkwartier van Vinçotte bij de HR afdeling want een nieuwe aanpak begint bij het personeel. Er zijn zo maar eventjes 182 nieuwe medewerkers gestart in 2017.

Femke Elpers (Talent Acquisition Manager): Ruim 1500 medewerkers in België streven elke dag naar een veilige & efficiënte samenleving. Ze hebben een ongeëvenaarde expertise en een ongebreidelde passie en worden aangemoedigd om te excelleren en te ondernemen. In de operaties krijgen alle Vinçotte medewerkers de kans om hun technische expertise verder te verdiepen in een specifieke klantensector. Met de combinatie van sectorkennis en technische kennis maken deze experten het extra verschil voor de klant. In alles wat we doen proberen we het beste te doen, ook in de ondersteunende diensten.

Alle zaken op een rijtje: Wat zijn de vooruitzichten voor 2018?

Femke Elpers (Talent Acquisition Manager): We hebben momenteel een 100-tal vacatures openstaan. Nieuwe medewerkers worden geselecteerd in lijn met onze waarden en nodige expertise. Ze starten hun Vinçotte traject met een doorgedreven opleiding en kwalificatie waarna ze klaar zijn om autonoom aan de slag te gaan. Maar bij Vinçotte sta je er nooit echt alleen voor. Je kan steeds rekenen op mobiele informatie tools en gedreven en enthousiaste collega’s die elkaar met veel plezier bijstaan. Naast autonomie, kunnen onze medewerkers ook rekenen op flexibiliteit (glijdende werktijden, flexdesks, werken in eigen regio, …). En er is ruimte voor initiatief & innovatie. We moedigen onze medewerkers aan om mee te denken met Vinçotte.

Alle zaken op een rijtje: De man die de leiding heeft over Vinçotte en de initiatiefnemer is van Vinçotte 3.0 zoals hij het zelf noemde, is Marco Croon, CEO van Vinçotte. Marco, in de afgelopen 3 uitzendingen hebben we gezien hoe veiligheid en efficiëntie voorop staan bij het nieuwe Vinçotte maar ook innovatie en consultancy spelen een belangrijke rol.

Marco Croon (Chief Executive Officer): Inderdaad, wij waren al marktleider voor de veranderingen in 2017 maar om de grootste en de beste te blijven, moesten we initiatieven nemen om onze sector te stimuleren en onmisbaar te blijven qua veiligheid en efficiëntie in onze economie. We concentreren al onze menselijke en financiële middelen op de Benelux en breiden onze expertise gespecialiseerd per klantensegment systematisch uit in de breedte en diepte. Als gereputeerd bedrijf met een lange historie zijn we zowel in België met bijvoorbeeld het voorzitterschap van het technisch sectoroverleg als internationaal als bestuurslid actief in de sectorfederatie. Maar hoofdzakelijk zijn we bij onze klanten om hen te helpen hun doelstellingen qua veiligheid, kwaliteit en efficiëntie te bereiken.

De laatste jaren gaat de technologische innovatie ook in onze sector zeer snel vooruit en daarom nemen we initiatieven tot modernisatie van wetgeving zodat ze aangepast wordt aan de nieuwe beschikbare technologieën zoals niet destructief onderzoek zonder de steeds risicovolle radiologische straling en ook het gebruik van big data die we met onze duizenden inspecties verzamelen.

En we digitaliseren zelf ook. Om medewerkers in het veld zo snel mogelijk maximale autonomie en expertise te kunnen geven met alle kennis van Vinçotte binnen handbereik zal iedereen een tablet ontvangen. Moderne IT office tools maken dat onze mensen permanent met elkaar in contact kunnen treden tijdens de werkuren waar ze ook zijn: telefoon en video over het internet toegankelijk met smartphones en tablets. Door dit alles moeten onze klanten onze inspectierapporten tijdloos kunnen ontvangen en gebruiken.

Om reisafstanden te beperken en om talent te kunnen aantrekken vanuit gans België hebben we 4 vestigingen: Vilvoorde, Gembloux, Gent en Antwerpen zodat iedereen zo dicht mogelijk bij zijn of haar woonplaats terecht kan en we investeren ook veel in de opleiding van werknemers. Gemiddeld zo’n 6 dagen per werknemer per jaar.

Schrijf u in op onze nieuwsbrief en we houden u up-to-date!

Inschrijven