03 juni Oplossingen

CAP

Ga hier naar het CAP-platform: CAP PORTAAL

Welkom bij CAP, het digitale platform van Vinçotte Controlatom waar u makkelijk al onze digitale verslagen kan raadplegen.

I Gebruikers

U kan vanaf nu zelf bepalen wie van uw organisatie toegang heeft tot onze portaalsite. Hiervoor dient u verschillende gebruikers aan te maken onder de tab ‘gebruikers’. U kan nieuwe gebruikers toevoegen of bestaande gebruikers beheren.

Er zijn 2 soorten gebruikers:

1. Een topgebruiker

  • Kan alle rapporten van de organisatie bekijken
  • Kan andere gebruikers toevoegen of verwijderen.
  • Kan de gegevens van andere gebruikers wijzigen.
  • Kan een paswoord van een gebruiker resetten.
  • Kan bepalen welke rapporten zichtbaar zijn voor andere gebruikers.

2. Een profiel gebruiker

  • Kan alle rapporten van de organisatie bekijken waarvoor hij toegang heeft gekregen van de topgebruiker

I.1 Ik wil een nieuwe gebruiker toevoegen

Een nieuwe gebruiker toevoegen kan onder de gebruikers tab. Hiervoor klikt u op de knop ‘nieuw’. Hier kan u kiezen of de nieuwe gebruiker enkel toegang heeft tot een bepaald type verslag en of hij een melding via mail moet krijgen van de beschikbaarheid van een nieuw rapport.

I.2 Ik wil de toegang tot de rapporten van een gebruiker aanpassen

Als Top gebruiker kan u zelf bepalen voor welke sites & departementen rapporten zichtbaar zijn voor andere gebruikers. Dit kan u aanpassen door op het pen icoontje te klikken naast de gebruiker en vervolgens rechts bovenaan te klikken op ‘beperkingen voor site en departementen’. U kan de sites en/of departementen waarop de gebruiker geen toegang heeft inactief maken. Vanaf nu zal hij rapporten voor deze sites of departementen niet meer kunnen raadplegen.

I.3 Een gebruiker is zijn wachtwoord kwijt

Om het wachtwoord van een gebruiker te resetten, kan u in de lijst van de gebruikers klikken op het icoontje. Links onderaan kan u het wachtwoord terugzetten.

I.4 Een gebruiker is geblokkeerd en ik wil deze opnieuw activeren

Om de veiligheid van het portaal te garanderen, wordt een gebruiker automatisch geblokkeerd indien hij driemaal na elkaar een mislukte poging doet om in te loggen. Om de toegang van een gebruiker te resetten, klikt u in de lijst van de gebruikers op het "pen" icoontje. Onderaan moet u het vinkje verwijderen dat aanduidt dat de gebruiker gedeactiveerd is.

I.5 Een gebruiker moet worden gedeactiveerd

Om het een gebruiker te verwijderen kan u in de lijst van de gebruikers klikken op het ">" icoontje. Onderaan kan kiezen om de gebruiker te verwijderen.

II Verslagen

Eenmaal er voor u een verslag beschikbaar is, wordt dit getoond op het portaal. Gebruikers waarvoor de ‘Meldingen ontvangen via e-mail’ actief is, krijgen automatisch een mail met daarin de boodschap dat een nieuw verslag beschikbaar is. In deze mail staat ook een link naar het verslag.

Een overzicht van alle verslagen die voor u beschikbaar zijn, kan u terugvinden onder de tab ‘verslagen’. U kan zelf ook zoekfilters instellen door op de ‘zoek’ knop te klikken.

II.1 Er zijn geen verslagen zichtbaar

Controleer eerst:

  • Zijn er nog limiterende zoekfilters ingesteld? Zet deze eventueel terug naar de standaard instellingen door op de ‘reset’ knop te klikken.
  • Heeft u een goede verbinding met het internet?
  • Heeft u de juiste rechten om het rapport te zien? Indien niet, vraagt u dit aan de topgebruiker van uw bedrijf.

Indien u het probleem niet krijgt opgelost, kan u steeds het probleem melden via controlatom@vincotte.be . Wij helpen u dan zo snel mogelijk verder

Schrijf u in op onze nieuwsbrief en we houden u up-to-date!

Inschrijven