Elektrische en hybride voertuigen zijn duidelijk aan een opmars bezig. Alle grote automerken pakken uit met nieuwe modellen of maken voor elk diesel of benzine aangedreven model een elektrische of hybride equivalent. Ook CNG is veld aan het winnen. Zie ook onze oplossingen voor CNG voertuigen. Er wordt verwacht dat dit rijtje snel zal worden aangevuld met voertuigen aangedreven op waterstof. Voor vrachtwagens wint LNG als brandstof sterk aan belang.
De toenemende competitie en de innovaties in de technologie maken dat voertuigen met een alternatieve energiebron steeds meer bereikbaar zullen worden voor bedrijven en consumenten. Deze evolutie heeft een impact op elke levensfase van een voertuig: van de productie, over de verkoop, het onderhoud, het gebruik en de ontmanteling. Bedrijven die actief zijn in de autosector worden hierdoor geconfronteerd met nieuwe normen en regelgeving, maar evenzeer met belangrijke aanpassingen aan de infrastructuur om bv. meerdere voertuigen tegelijk te kunnen laden, veilig onderhoud te kunnen uitvoeren, waterstof te kunnen opslaan etc.
Vinçotte ondersteunt bedrijven en overheden die geconfronteerd worden met de uitdagingen van deze transitie naar een duurzame mobiliteit. Veiligheid, kwaliteit en efficiëntie zijn daarbij onze belangrijkste uitgangspunten.
Onze troef is dat we een onafhankelijke positie innemen en deze combineren met een jarenlange expertise op het vlak van adviesverlening met betrekking tot conformiteit en veiligheid. We streven daarbij steeds naar het juiste veiligheidsniveau. Een niveau dat de risico’s onder controle houdt zonder evenwel te over beveiligen waardoor onnodige kosten worden vermeden.
Vinçotte heeft bovendien de nodige expertise en biedt diensten aan in alle levensfases van een voertuig: van de productie, over de verkoop, de herstelling, het onderhoud tot de ontmanteling.
Dit betekent dat u met Vinçotte als partner één aanspreekpunt heeft voor al uw uitdagingen.
Ask your question directly to the specialised team within your sector.
The Toyota Highlander Hybrid is available on the European market since 2021. As a trusted partner of Toyota, Vinçotte had the honour of doing the Type Approval for this vehicle.
Every year, Vinçotte publishes an update of all legally required inspections and checks. Do you want to know what you have to comply with? Then download our list now. Available in Dutch or French
Read moreNow that the Belgian competition authorities have given their approval, Vinçotte is officially part of the Kiwa group.
Read moreAir Liquide produces a wide range of gases for various industrial sectors such as the steel industry, the chemical industry, the food industry, etc.
Read morePRESS RELEASE, 1 december 2021 - Employees at Vinçotte and Kiwa were informed this morning about the decision reached by both companies to merge. By joining forces, Kiwa and Vinçotte will be able to confidently move towards creating a one-stop-shop for testing, inspection and certification services (TIC) that will be able to support clients across the world with a wider range of services.
Read moreToday, it is estimated that close to 150 million tonnes of plastic are in the ocean. This number is only predicted to increase in the coming decades, even overtaking the biomass of fish by 2050. As plastic breaks down and penetrates living organisms, it disrupts their natural cycles… and also ends up on our plates.
As for the billions of tonnes of plastic remaining on land, a mere 7 to 10% are being recycled1. The rest ends up in massive landfills, pollutes the soils, or is burned – releasing dangerous toxins into the air and contributing to greenhouse gas emissions.
Read moreFor Vinçotte, safety at home and on the work floor is always paramount, and in these times of the new corona virus and COVID-19 all the more.
Read moreThe compulsory CE marking on machinery opens the doors of Europe to you.
In exchange for this the European regulations lay certain obligations on you. The CE marking on machinery indicates conformity with all applicable European directives (or with their transposition into national law) that require such marking. Logically it is the Machinery Directive that contains the most specific requirements for machinery. Nevertheless conformity with the Machinery Directive is not necessarily sufficient and for many machines other directives wil also have to be followed. So particularly when one first becomes acquainted with this issue the situation can come over as reasonably complex. Our intention is in short, in a practical and straightforward way, to set out the various steps that are necessary in order to place on the market or put into service a machine in Europe.
This practical guide also includes our decades of experience with CE-marking of machines. Feel free to download it and get in touch with us if you need more info.
Read more