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Non-urgent lying patient transportation

Do you believe secondary transport should be of top-notch quality and include optimal service provision? Then the quality charter ‘Non-urgent lying patient transportation’ (NDLZ in Dutch) is just what you need! On 17 March 2006 the Flemish

Government set up an independent commission for non-urgent lying patient transportation to identify, update and follow up on the minimum quality standards in this field.

Once the demands in this standard are met, you can rest assured that:

•  the healthcare and other services provided are in line with the patients’/clients’ demands and expectations, and that deadlines will be respected.

•      you will boost patient/client satisfaction and loyalty.

•      potential clients will become more aware of your service offer.

•      the   entire   healthcare   chain   will   benefit   from   better   collaboration   and communication.

•      society will have a more positive view of your organisation.

•      referrers will gain more trust in your services, which can lead to an increase in the number of assignments.

Normes et standards

•      Charte Transport non urgent de patients alité

En 2009, la commission a élaboré une charte de qualité pour mieux garantir la sécurité, le confort et l’hygiène du patient lors du transport non urgent d’un patient alité. Des critères ont notamment été définis pour l'organisation du transport de patients, le personnel et sa formation et l'équipement des ambulances. Cette charte a été testée dans la pratique avec la collaboration de Vinçotte. Vinçotte est le seul certificateur ayant une expérience de cette charte et de plus, nos auditeurs possèdent tous une grande expertise dans le domaine du transport médical secondaire.

Plusieurs services d’ambulances travaillent déjà avec cette charte.

Vinçotte dispose d’une solution adaptée à votre situation spécifique. Contactez- nous pour nous demander des conseils sur mesure.

Interested in this solution? Contact us!

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